Photography by Eric

6 sty 2016

Best albums in 2015

Nowy rok, nowe postanowienia itd. ale Ja postanowiłem napisać jeszcze jeden post który będzie dotyczył starego roku. Jako że wiele osób w około robi swoje rankingi najlepszych albumów i ja postanowiłem to zrobić. Wybrałem albumy które uważam za najlepsze w ubiegłym roku na polskim i zagranicznym rynku. Jeśli jesteście ciekawi jakie krążki uważam za najlepsze to zapraszam to przeczytania.

Na początek top 15 albumów zagranicznych:

                                                         15.Justin Bieber Purpose
To nie żart, ten album na prawdę jest dobry. To dla mnie największe zaskoczenie tego roku...przesłuchałem album Justina i chcę do niego wracać! Zaskoczył mnie totalnie, nagrał na prawdę dobry album. Co prawda nadal nie mogę na niego patrzeć ale słuchać, już jak najbardziej. Niech idzie dalej w tym kierunku, bo dzięki temu staje się kimś kogo nie wstyd słuchać. To jego najdojrzalsza płyta, pod względem tekstowym oraz muzycznym. Polecam wam tą płytę. Będziecie nią, pozytywnie zaskoczeni. 

14.Carly Rae Jepsen E•MO•TION
Może  to wina poprzedniego albumu ale Carly jest niedoceniana i wrzucana do jednego worka z jedno sezonowymi, a to nie słuszne bo ona na prawdę stworzyła dobry album. Bo obrzydzeniu mnie do siebie przez wirusowy przebój Call Me Maybye myślałem że już nigdy jej nie posłucham ale dzięki temu albumowi wiem że wrócę do niej chętnie i to nie raz. To bardzo dobra płyta pop, przyjazna dla ucha w której nie słuchamy ciągle o imprezach i gimnastykach łóżkowych tylko o miłości i mimo iż brzmi to strasznie nudnie, to Carly sprawiła że staje się to ciekawe, no i jej przyjazny głos zachęca nas do słuchania tego krążka.
 
 13.The Weekend  Beauty Behind the Madness
 Obecnie muzyka R&B przeżywa prawdziwą rewolucję. Artyści z tego nurtu, coraz bardziej chcą spodobać się na całym świecie i próbują czego się da by tak się stało. Abel Tesfaye czyli The Weekend, staj się popularny w niesamowicie szybki tempie. Na tym krążku Abel odchodzi od korzeni R&B i staje bardziej po stronie pop'u ale to nie jest złe. Album jest dobry, może nie rewelacyjny ale po prostu na tyle dobry by tu się znaleźć. Polecam wszystkim, bo to przyjemny album i miło się go słucha. 

12.Ellie Goulding Delirium
 Ellie nagrała kolejną dobrą płytę. Jest pozytywna i energiczna.
Polubiłem tą płytę za tą dawkę pozytywnej muzyki i w sumie mnie osobiście Ellie nie zawiodła, bo właśnie tego od niej oczekiwałem.
Nie ma tu większego szaleństwa dźwiękami ale nie o to chodziło autorom. To miała być dobra płyta pop, pełna hitów i taka jest, dlatego znalazła się na tej liście.

11.Marina and the Diamonds Froot
Muzyczny kameleon. Z każdą płytą zmienia się nie do poznania. Obecnie wcielenie jest moim ulubionym. Ten krążek to połączenie wpływów amerykańskiej i angielskich nowej fali z lat 70/80. W stosunku to poprzedniego albumu, na tym jest więcej gitarowych brzmień oraz basów co jest ogromnym plusem. Jednak najważniejszy na płycie jest nieziemski wokal Mariny. Po prostu posłuchajcie tego krążka bo warto. Ma niesamowity klimat i bardzo chętnie słucha się go ponownie.


10.Miley Cyrus Miley Cyrus & Her Dead Petz
Nie wiem po co jej te wszystkie dziwactwa, bo jest utalentowana i spokojnie bez tego mogła by zawojować świat. Przykro mi że przez swoje zachowanie sprawiła że ten album po prostu został od razu spisany na straty. To naprawdę niesamowity album. Wydany nagle po gali VMA i to za darmo, zawojował u mnie od razu. Jest specyficzny, inny ale przy tym niesamowity. Słuchając go, wiemy że Miley zrobiła to dla siebie i fanów bo próżno szukać tu komercji. Kładę ten album na równi z legendarnym Erotic Madonny bo to ta sama historia. Miley zaczyna wyznaczać nowy kierunek i oby tak zostało. Polecam wam szczególnie Twinkle Song, 1Sun, Karen Don't be Sad oraz Space Boots. Mam nadzieję że kiedyś dojrzeje i ludzie którzy są do niej uprzedzeni, zmienią zdanie. Polecam wszystkim ten album bo to niesamowita dawka dźwięków i po prostu dobrej muzyki. To najlepszy album jaki stworzyła w swojej karierze.

9.Alabama Shakes Sound & Color
Odkryłem ich dopiero pod koniec roku ale to wystarczyło by tu się znaleźli, bo stworzyli coś genialnego. Ten krążek to niesamowita zabawa dźwiękami i głosem i to sprawia że wyróżnia się na tle innych albumów.
Krążek ma specyficzny gatunek i albo się spodoba albo nie. Mi przypadł do gustu na tyle, że znalazł się na mojej liście. To Doskonale podany ze smakiem retro rock. Albumy takie jak ten po latach maja szanse nie tylko brzmieć jak klasyk, ale i również się nimi stać.
  
8.Adele 25
 To że ten album odniesie ogromny sukces, było już wiadomo od dawna. Niestety nie jest to album lepszy od swojego poprzednika. Nie zmienia to jednak faktu że uważam ten album za jeden z najlepszych ubiegłego roku. Płyta jest utrzymana w klimacie poprzednika, nie jest wybitnym dziełem, ale jest na niej parę piosenek które są trochę lepsze od tych z 21 m.in.Sweetest Devotion oraz Water Under The Bridge. Liczę na to że przy kolejnym albumie Adele, zrobi coś nowego i choć troszkę zaszaleje.

7.Years&Years Communion 
 Ten brytyjski zespół to jeden z lepszych tegorocznych debiutantów. Połączenie chwytliwych melodii z klubową rytmiką, sprawiło że Y&Y pokochały miliony na całym świecie. Trudno wyróżnić jedną piosenkę ponieważ, wszystkie utworu są zrobione na ten sam wzór ale to nie przeszkadza, bo całościowo ten album jest naprawdę dobry. Nadaję się na każdą chwilę i każdy powinien znaleźć na nim coś dla siebie. Mam nadzieję że ta gruba będzie się dalej rozwijać, bo ciekawi mnie co jeszcze nam pokażą.
 
6.Lana Del Rey Honeymoon 
Czytając recenzję tego albumu, znowu uświadomiłem sobie że mam inny gust niż większość recenzentów. Ten album jest niesamowity. Lana uwodzi słuchacza głosem, a melodia wprowadza w niesamowity trans.
W mojej opinii, ten album jest ponad czasowy i jak dla mnie, jest całościowo genialny. Jeśli ktoś nie lubił Lany to przy tym albumie to się nie zmieni ale jeśli ją ktoś lubił, to przy tym albumie ją pokocha.
 
5.Madonna Rebel Heart
Jeden z najlepszych albumów w karierze królowej! Ten album ma wszystko to czego chcieli fani(w większości). Nie wyróżnię jednej piosenki, bo uwielbiam wszystkie, no może poza jedną. 
Cieszę się że Madonna nagrała płytę jaką chcieli fani, a nie kolejną w stylu "to co jest teraz modne". Mimo silnej konkurencji, Madonna udowadnia że tylko ona zasługuję na tytuł królowej, bo nikt tak jak ona nie potrafi wyznaczać trendów, prowokować i pozostawać przy tym sobą.
 
4.Coldplay A Head Full of Dreams
 Album pełen pozytywnej energii, tak można krótko opisać ten krążek. W trakcie słuchania albumu, mam wrażenie że kocham cały świat i wszystko jest po prostu cudowne. To niesamowita pigułka szczęścia i chyba o to chodziło autorowi. Ten album to 45 minut pięknej iluzji. Jeśli jest wam smutno to polecam ten album, bo sprawi że na twarzy pojawia się uśmiech, a do nas wraca energia i chęć do działania. Ten album idealnie nadaje się na szare dni i trudne chwile. To po prostu porządna dawka pozytywnych dźwięków i szczęścia.

3.Disclosure Caracal
Ten album jest lepszy od poprzedniego! Duet braci Lawrence, rozwija się w niesamowitym tempie, a ich apetyt na międzynarodowy sukces nadal nie jest zaspokojony. Słuchając tego albumu, mam wrażenie że trochę odchodzą od klubowego brzmienia ale stawiają na bardziej wyraziste brzmienie i coraz bardziej bawią się dźwiękami. Już od pierwszych sekund wiedziałem że ten album jest genialny. Bracia Lawrence tym albumem postawili sobie wysoką poprzeczkę ale jestem pewny że jeszcze nie raz ją podniosą.

2.Muse Drones
 Najlepszy album Muse! Tym albumem Muse stanęła na jednej półce z takimi legendami jak U2, AC/DC czy Queen, a jeśli ktoś mi nie wierzy, to niech przesłucha tego genialnego albumu. Cieszę się że postawili na gitarowe brzmienia bo tego brakowało mi w poprzednich albumach. Wszystko na albumie jest zrobione tak jak należy. To dla mnie, najlepszy album rockowy od jakiś 10 lat. Ten album bez wątpienia za parę lat stanie się legendarnym. Jest po prostu GENIALNY!

1.Florence ad the Machines How Big How Blue How Beautiful
Nie mogło być inaczej. Florence Welch jest po prostu najlepsza. HBHBHB zachwyca od pierwszego dźwięku i sprawia że chcemy słuchać tego bez przerwy. I warstwa muzyczna i tekstowa są niesamowite. Uwielbiam każdą piosenkę z tego krążka i mogę ich słuchać bez przerwy. Z każdym kolejnym odsłuchem dostarcza kolejnych wrażeń, pozwala odkrywać się na nowo. Florence jest niesamowitą artystką i jestem pewny że stanie się legendą, bo na to jak najbardziej zasługuje. Co tu wiele mówić... "How Big, How Blue, How Beautiful".


 Co nas czeka?
No to teraz o wydarzeniach które czekają nas w tym roku, oczywiście muzycznych:

Nowe Albumy:
  • 8 Styczeń- Blackstar David Bowie 
  • 15 Stycznia Death of a Bechelor Panic! at the Disco 
  • 29 Stycznia This Is Acting Sia
  • 29 Stycznia Nine Track Mind Charlie Puth
  • 5 Luty Wonderful Crazy Night Elton John
  • 5 Luty All I Need Foxes
  • 26 Luty Karabin Maria Peszek
 A to albumy które na pewno się pojawią ale nadal nie wiadomo o dacie ich premiery:
  • Anti Rihanna
  • Moonlight Ariana Grande 
  • Digital Distortion Iggy Azalea
  • SWISH Kanye West
  • Music Is the Weapon Major Lazer
  • Views From the 6 Drake
  • Matahdatah M.I.A
Teraz o albumach które na pewno pojawią się w 2016 ale nie wiele o nich wiemy:
  • Katy Perry
  • Emeli Sande
  • Red Hot Chili Peppers
  • Bastille
  • Nelly Furtado
  • Kings of Leon
  • Lady Gaga
  • Christina Aguilera
  • Gwen Stefani
  • The Killers
  • Macklemore & Ryan Lewis
  • Nick Jonas
  • Britney Spears
  • Lorde
  • Metalica
  • Ania Wyszkoni
  • Margaret
  • Perfect
  • Agnieszka Chylińska
  • Ania Dąbrowska
  • Ewelina Lisowska
  • Edyta Górniak
  • Doda
  • Cleo
  • Patrycja Markowska
  • Justyna Steczkowska 
Imponująca lista, prawda? Tak więc 2016 zapowiada się ciekawiej niż ubiegły rok i dobrze bo to znaczy że będzie czego słuchać i z czego wybierać.
Lista najlepszych polskich albumów w kolejnym poście, a poza tym, lista ogłoszonych do tej pory koncertów w Polsce oraz festiwali. Postaram się, by pojawił się w przyszłym tygodniu, tak więc czekajcie ;)
Jeśli macie jakieś propozycje lub chcielibyście bym o czymś napisał to napiszcie mi o tym na facebook'u ;).

*źródła: directlyrics.com, stereogum.com, muzika.20minuta.hr, wikipedia.org, discodigital.sapo.pt, madonnarama.com, stereogum.com, jonalisblog.com, florenceandthemachine.pl. alabamashakes.com, darkwarez.pl, consequenceofsound.com,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz